Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

+6224-76486841 / +6224-76486850 | WA: +62 822-2300-0870feb@live.undip.ac.id

Jumat, 24 Maret 2017 ECOFINSC (Economic Finance Study Club) FEB Undip mengadakan acara Seminar Banking Education Lecturing Series (BELS). kegiatan ini bertujuan sebagai sarana sharing education tentang dunia perbankan mengenai produk – produk perbankan yang saat ini digunakan.

Seminar yang bertema The Role of Technology on Banking Industri dilaksanakan bertempat di Hall Gd. C Lantai 4 FEB Undip, Tembalang. Narasumber yang hadir pada acara ini adalah Vice President Change Management and Process Improvement CIMB Niaga, Suhendi Muharam.

Masuk dalam sesi utama seminar, Suhendi memaparkan tentang tujuan dari bank adalah sebagai lembaga yang menunjang pelaksanaan pembangunan dan menjaga stabilitas perkonomian dan berfungsi untuk menghimpun dana masyarakat, penyalur kredit dan pelayanan jasa seperti pengiriman uang, pembayaran tagihan dan lain-lain.

Suhendi menjelaskan bahwa layanan e-channel dari perbankan (ATM, mobile banking dan internet banking) tidak hanya mempermudah nasabah tetapi bank itu sendiri. Untuk nasabah, layanan ini memberikan kemudahan untuk tidak perlu mengantri di kantor pelayanan transaksi, akses cepat, aman, akurat, hemat waktu dan biaya. Sedangkan keuntungan bagi bank, dengan adanya e-channel bank tidak perlu mengeluarkan biaya untuk membuat kantor pelayanan nasabah.

Sampai pada sesi akhir acara dilaksanakan tanya jawab dan dilanjutkan pemberian kenang-kenangan dari panitia ECOFINSC kepada narasumber.